מהו תהליך גישור?

כל מה שרציתם לדעת על גישור ולא היה לכם את מי לשאול

גישור הינו הכלי האולטימטיבי לניהול משבר פרידה וניתוק יחסים בין בני זוג. מדובר בדרך המהירה, הזולה והמעשית ביותר, שהיא גם הנכונה ביותר לשמר את סטאטוס הקוו ביחסים בעתיד ונותנת לכל צד מענה לצרכיו. במצב WIN-WIN זה כולם זוכים. 

פרידה , חצי פרידה, מבט אחד מהיר

ישנם מספר מצבי פרידה. 

  1. פרידה חד צדדית בה רק אחד הצדדים מבקש לסיים את היחסים. הדבר עלול להוביל לסכסוך המקשה על הפירוד, שעלול להגיע למאבק משפטי ממושך, שלרוב מוכרע על ידי איכות עורך הדין של אחד הצדדים או מידת הלוחמנות שלו. 
  2. פרידה בהסכמה בפרידה בהסכמה תוך הבנה שלבני הזוג אין עתיד משותף, גם עלולים להתגלע מחלוקות לגבי פירוק היחסים, בעיקר כשיש רכוש ונכסים לצדדים. 

גישור הגשר שלכם להסכמות

לפי המילון שלי: "הליך רצוני בו בני הזוג נעזרים בצד שלישי, מגשר, שמכוון אותם לדו-שיח מכבד ואמפטי כדי להגיע להסכמות."
בעזרת הגישור, נקודת מבטם של הזוג להשתנות עד לתפיסת הקונפליקט כהזדמנות. בתהליך זה, הצדדים לומדים על עצמם דברים חדשים כשכל צד מביע את עמדותיו. אלו מתורגמות לצרכים ולאינטרסים שלהם, שמהם ניתן ליצור חלופות חדשות המובילות להסכמות. 

על קצה המזלג – 8 יתרונות הגישור על פני ההליך המשפטי

  1. בקצב שלכם ההליך כולו בשליטת הצדדים. הם יכולים להפסיק אותו בכל שלב ולהמשיך את ההתדיינות בערוצים משפטיים. את ההליך המשפטי לא ניתן להפסיק לאחר שהחל. השליטה עוברת לבית המשפט, כסמכות חיצונית וההליך מנוהל בכפייה. 
  2. אתם קובעים את התוצאה בגישור, הצדדים מנסחים את ההסכם בעצמם, כשתוכנו מתייחס לצרכיהם העמוקים ביותר. למגשר אין סמכות לכפות את המלצותיו. בנוסף, כשהצדדים מגיעים להסכם בהסכמה, הסיכויים לשנותו פחותים. בהליך המשפטי, לבני הזוג אין שליטה על התוצאות. 
  3. הזמן שלכם יקר בגישור ניתן להגיע להסכם במספר פגישות ולסיימו בחודש. ההליך המשפטי ארוך ויכול לקחת מ- 10 חודשים ועד שנים רבות בתיקים סבוכים.
  4. כמה עולה לנו עלויות הגישור נמוכות מאוד מעלויות הליכים משפטיים, בהם כל צד מיוצג ע"י עורך דין משלו וככל שהעימות טעון יותר כך נמשכים הדיונים ונוסקות העלויות. 
  5. איך זה עובד – הגישור הנו אינטימי, רגיש, מאפשר להביע רגשות ומאוויים ושומר על סודיות. במידה ואינו מסתיים בהסכם, לא ניתן להשתמש בחומר שנמסר בגישור, בבית המשפט. ההליך המשפטי הוא קר, מנוכר וטכני, וחלקים ממנו פומביים. 
  6. היום שאחרי לאחר מאבק משפטי נותרים הצדדים עוינים ואילו הגישור מאפשר לשמור על מערכת יחסים ותקשורת לעתיד. היתרון עצום, בעיקר בפרידה שמעורבים בה ילדים.

האם אפשר לעשות זאת לבד?

על הנייר כן, אבל אנחנו יודעים כמה שווה הנייר כשמעורבים בו כעסים, אמוציות ואכזבות. יתרון המגשר הוא בהיכרות ההליך, הסיכונים בו והפרטים המשמעותיים של הסכם הפרידה. הוא מכיר את הסיכונים הקיימים אם יגיעו למערכת המשפטית, את הפרטים הכלכליים הטכניים, את זכויותיהם ואת העולם הפיננסי המורכב שיש להתייחס אליו.

האם הגישור מתאים לכולם? 

ייתכן ויש זוגות שלא יכולים להגיע להסכם בגישור בגלל חוסר כוונה אמיתית לגישור, רצון לנקמה בבן הזוג וכו', אולם המחיר שישלמו על ניסיון הגישור שולי ביחס למחיר שישלמו בהליך משפטי.

פרידה היא מציאות כואבת, מורכבת רגשית, מלווה בייסורי מצפון, חששות, כעסים, אכזבה וחוסר אמון.  לכן, הגישור הוא הדרך הטובה ביותר למצב זה.